MHD
No a som tu zase. Dnes znovu o bratislavskej MHD, pretože už ma nebaví počúvať a čítať všade, že pasažier musí toto a musí tamto a Dopravný podnik nemusí absolútne nič. Veď to je už na zaplakanie.
Keby mi cesta do práce netrvala autom o dvadsať minút dlhšie a v meste
by sa dalo parkovať, tak do MHDčky ani nevkročím, ale čo už, keď aj s
prestupom mi trvá cesta do práce MHD 15 minút.
No ale k veci. Včera, keďže sa blíži deň matiek, moja dcéra mala
besiedku. Tak som odišla z práce skôr, aby som mala tridsať minútovú
rezervu. Všetko bolo okej, kým som neprišla na zastávku. Električka
číslo 3 meškala 5 minút, namiesto 15:35 prišla o 15:40. Hovorím si, to
je v pohode, veď mám rezervu, stíhnem prísť načas. Ale na Šafárikovom
námestí si električka stála s prehľadom tri a pol minúty a to nemala ani
červenú!!! Iba si tak stála, ako keby už meškanie nemala. Tak som si
znovu povedala, stíham, veď som odišla skôr, takže žiadny stres. Keď sa
konečne električka pohla, tak vodič ešte spomalil, aby sa mohol
pozdraviť s kolegom. Nevadí, že mešká, na toto je ešte čas. Prídeme na
zastávku Farského, samozrejme, autobus 95 aj 97 mi utiekli, čo na tom,
že som bežala. A ďalšie podľa grafikonu išli o osem minút. To už bolo
dvadsať minútové zdržanie. Stále som si hovorila, ešte ti ide autobus
99, je to síce dlhšia cesta, ale stíhaš. Prídeš presne. Tak keď už
prišiel autobus 99, nastúpila som úplne dopredu. Milý pán šofér autobusu
vyrazil zo zastávky a celú cestu išiel rýchlosťou 30 km/h. To znamená,
že cesta zo zastávky Farského na Jiráskovú netrvala cca 8 minút, ale 15
minút, pretože ešte aj do kopca išiel tou istou rýchlosťou!!! Veď to dá
rozum, že do kopca to ten ťažký autobus plný ľudí nevytiahne, ale on
nie, pre neho ideálna rýchlosť. Fajn, to som mala ešte troj minútovú
rezervu, no ale pán šofér sa rozhodol zastaviť na červenej. Zo zastávky
Kopčianska - sídlisko si išiel rýchlosťou 15 km/h, čo znamenalo, že kým
prišiel k semaforu, práve naskočila ČERVENÁ!!! Normálne som mala sto
chutí sa ho spýtať, či je toto v poriadku, či mu nevadí, že má meškanie,
no už som sa naučila, že si mám v niektorých prípadoch zahryznúť do
jazyka, tak som mu nič nepovedala.
Konečne som vystúpila tam, kde som potrebovala. Na besiedku som prišla o
10 minút neskôr, čiže som nestihla dcérine prvé vystúpenie, ale až
druhé.
Tak, a teraz už viem, prečo majú v Bratislave autobusy, električky a
trolejbusy meškanie. Veď ak si to spôsobujú vodiči sami, niet sa čomu
čudovať. Ešte som si pozrela WAZE a pustila dopravný servis pred
odchodom z práce a potom aj v telefóne, aby som vedela, či sa niečo
nestalo cestou, či nebudú meškania. No nič nebolo hlásené na môj smer.
Jediný problém bol vo vodičoch, ktorým to bolo jedno či meškajú alebo
nie. A potom si mám kúpiť drahý lístok na MHD, papierový alebo SMS
lístok, či si kúpiť električenku. Ale načo? Pasažier je povinný
preukázať sa platným cestovným lístkom pri kontrole, lebo ak nemá
dostane pokutu. Ale Dopravný podnik je povinný urobiť čo? NIČ. V
autobusoch špina, smrad, v lete nefungujúca klimatizácia, meškania na
dennom poriadku a nikto to nerieši. Dopravný podnik sa tvári ako
dokonalý, revízori netolerujú nič, dokonca sa k ľuďom správajú ako
handrám na zotieranie podlahy, ale podľa prepravného poriadku je PASAŽIER POVINNÝ... Nikde
som sa však nedočítala, aké povinnosti má DP. Myslím si, že Dopravný
podnik by sa mal zamyslieť nad svojím fungovaním, resp. nefungovaním,
pretože toto sa nestalo prvý raz, že vodiči si sami spôsobujú meškanie.
Budem veľmi rada, ak si toto prečíta aj niekto z Dopravného podniku a zamyslí sa nad tým.
Vaša Fiona.
P.S. Nezabudnite, že ma už nájdete aj FB: Fiona - Fionin blog :)